Spania 2011, Drumul spre Andalusia, sudul Spaniei

Cursa Blue Air Bucuresti-Malaga pleaca din aeroportul Baneasa la ora 13:45 cu tot cu Cristi si Adriana, calatori zambitori, pe locurile 3D, respectiv si aleator alocat, 19E. E o cursa low-cost normala, cu stewardese dragute, scaune stramte si mancare ioc. Decolare fara incidente, „bing”, ne putem scoate centurile. Ne cumparam un mar de 50 centi si ne hlizim la bonul fiscal emis de SC Infra Group SRL, cu sediul in comuna Adunatii copaceni, tarlaua nr. 50, judetul Giurgiu, autorizata pentru comert ambulant. Deci impinsul caruciorului pe coridorul avionului tot comert ambulant se cheama.
In fata mea e o blonda sexoasa, aranjata toata, care se plange ca are scaunul stricat. Apoi se plange ca aerul conditionat e prea puternic. Apoi se plange ca nu a primit o apa si-un senvis gratis, ca asa i s-a promis de la agentie. Dupa aterizare se plange ca nu se deschide usa, ca ea a calatorit si pe vapor si se miscau mai repede. „Dar asta nu e vapor doamna, e avion” – izbucneste in final stewardeza.

Totul se misca rapid pe aeroportul din Malaga, chiar daca fetele care-ti verifica pasaportul lucreaza amandoua pe acelasi calculator. Nu avem nimic de declarat, nu avem bagaje de recuperat, trecem prin aeroport ca prin brânză. La iesire ne asteapta gazda noastra, român zambitor si primitor. O sa stam in apropiere de Malaga, in Benalmadena. Locul seamana rau de tot cu Aci Catena din Sicilia: drumuri in panta, case cu terase imense, in apropiere se vede marea si o macara plina de pescarusi aliniati si tacuti. Pentru ca totul e in panta de 360°, o intrare in cladire e prin garaj, la subsol, dar pe partea opusa intri direct la etajul 5. De pe terasa admiram privelistea. E una din acele zile cand ne putem considera norocosi, pentru ca vedem si Africa in departare. Oraselul e plin de turisti si de englezi mutati aici definitiv.

Adulmecam imprejurimile. Stradute in panta si case in serie, curate si ingrijite, o cladire in constructie. Inginerul constructor timid din mine iti iteste putin antenele: aici se toarna beton serios, toata structura, chiar si acoperisul in panta e cateodata din beton, inainte sa pui prima caramida. Se foloseste polistiren „in scari” pe la centuri si apoi se da jos si astfel isi imprima modelul in beton. Acoperisurile sunt solide si grele, mortar si tigle ce par ca ar putea suporta si socul unui meteorit.

Mergem putin pe plaja ingusta cu nisip grunjos. Poti sa faci o baie in marea care se adanceste brusc, daca esti atent sa nu-ti rupi gatul impiedicandu-te de pietre.

Pentru a ne asigura supravieturiea si dreptul optional la perpetuarea speciei si, in mod special, pentru a potoli zgomotele intra-stomacale, vom face o scurta vizita la supermarket. Se cheama Mercadona si are tot ce-i trebuie: somon mult mai ieftin decat acasa si raioane impresionante cu peste congelat si proaspat, multa carne, toate prelucrate pentru a fi gatite cat mai rapid. Nu stim daca spaniolii sunt mai puturosi sau comozi de felul lor, dar au de vanzare chiftele deja formate, pui pe jumatate gatiti si bagati in vid, sandwich-uri de bagat in microunde, chiar si struguri fara coaja!
Noi ne limitam la un salam care se va dovedi excelent, 3 baghete proaspete de paine, niste carne tocata, 3 vinete, cateva cutiute mici de pate si un fel de cola de 55 centi.

Poate ca in toata Andalusia nu vom vedea decat vreo doua toalete publice stinghere, dar, in ce priveste gunoiul, sunt experti. Am vazut pubele normale, pubele pentru reciclare, pubele in pamant, pubele in zidurile cladirilor. Toate formele si culorile, cateodata ca niste cutii postale, altadata ca niste trape sau robotei. Am vazut si automat pentru colectarea hainelor. Si am vazut restrictii afisate pe pubelele deschise: e interzisa aruncarea gunoiului inainte de ora 20. Ne-am scarpinat in cap, dar ne-am prins repede ca e din cauza caldurii si implicit a mirosului.

Ajunsi acasa o sa ne lungim la vorba cu 3 baieti de treaba pana noaptea tarziu, pe o terasa superba cu o vedere panoramica. Adriana a gatit o musaca de vinete excelenta din care nu a mai ramas nimic si am baut un vin rosu bun pana s-a intunecat. Am admirat luminile de pe coasta si El Faro (unde e evident un far) si am dormit dusi.

Maine mergem sa vizitam Ronda, pentru ca am vazut noi pe net niste poze cu un pod impresionant.

De ce nu exista poze? Aveam cateva, dar am decis sa nu le mai publicam pentru Benalmadena, care a fost ca un fel de baza de explorare. Citeste mai departe, ai sa gasesti si poze.

Cristi si Adriana

El e freelancer bine înfipt în IT și, în acelasi timp, designer, semi-fotograf și snowboarder începător. Ea e o frumusețe de fată, duce în spate tot greul relației, se ocupă de socializare și rețele sociale, și, în plus, gătește excelent. Împreună fac echipă bună pentru că, relativ de curând, au realizat că mai există lucruri interesante în viață și în afară de carieră, casă, masină, copii și contul din bancă. Acum vor sa vadă lumea.

În Langkawi, Malaezia, pe termen lung, cu chef de mare și soare :)   15 aprilie 2017

Aboneaza-te!

Și noi te anunțăm când ceva (cu adevărat interesant) se întamplă. Fără spam!

1. Crezi ca poti sa imi dai contact pentru cazare in benalmadena cu selfcatering? Ce spui tu ca te-a asteptat la aeroport si ati ajuns acolo e super ok. Cam pe la ce pret studioul?

1. Bună Adriana,
      Noi am călătorit în Spania prin CouchSurfing. Un pic diferit, adică nu se cer bani. Gazda ne-a așteptat din proprie inițiativă, nu ca parte dintr-un pachet. Uită-te cum funcționează sistemul și fă-ți un cont dacă-ți plac condițiile.