Piata de peste din Catania, Sicilia 2011

Sicilia 2011, Catania

Am plecat din Bucuresti cu Wizz Air, zborul W6 3151 la ora 14:05 si am ajuns in Catania Fontanarossa la 15:20.

In avion am refuzat zambitori simpaticele insotitoare de zbor roz-visnii care ne-au imbiat pe rand cu senvisuri, chipsuri, cola, bere, whisky, breloace, avioane gonflabile, bijuterii si parfumuri la pret redus.

Ranjim ca turistii cand ajungem deasupra Siciliei si vedem Etna.
Ne distrag un pic atentia romanii de langa noi care vorbesc mult si prost.
In Fontanarossa am stat la o coada mica unde ni s-au controlat buletinele. Grazie/prego, grazie/prego, grazie/prego. Se tasteaza incetisor “CERNEA” pe calculator si vedem ca nu e infractore. Taxi-ul e scump iar autobuzul banuim ca e scump asa ca, daca vrei sa iesi ieftin, o iei la picior. E 16:30.

Avion simpatic in drumul dintre Fontanaross si Catania

In drum intram intr-un supermarket si ne luam Cola cu chinina, grisine si cremwursti in vid. Nu e mult de mers, dupa 40 de minute suntem intr-o zona murdara si galagioasa a Cataniei. Imi e un pic frica sa scot camera aici.

Un pic stingheri, ne strecuram cu rucsacii in spate pe trotuare inguste pline de vanzatori ambulanti, gunoaie, masini parcate complet aiurea si alte obstacole. La fiecare mica intersectie ne uitam in toate partile ca sa nu fim secerati de scuteristi kamikaze. Nimeni nu se uita pe unde merge, nimeni nu da prioritate si totusi nimeni nu se enerveaza.

Claxonul are semnificatii multiple:

• inainte de o curba (orice curba) se dau cateva claxoane;
  • de cate ori esti intr-o intersectie, claxonezi. Nu conteaza daca ai prioritate sau nu;
  • de cate ori vezi pe cineva cunoscut, claxonezi si opresti brusc ca sa schimbi cateva vorbe;
  • cu siguranta exista si alte semnificatii dar suntem doar turisti si inca nu le-am patruns pe toate.

Castelul Ursino din Catania

Ajungem curand la primul pinpoint de pe Google Map-ul nostru printat (pinpoint 1 din 21), Castelo Ursino (sau Bursino cum il alintam noi). E o cetate solida inconjurata de un fel de sant-gradina. Fumam o tigara in micul parc din fata lui, ne odihnim picioarele puturoase si plecam iar la drum.

Piazza del Duomo, Catania, Sicilia

Ajungem repede in Piazza del Duomo, sau catedrala din Catania. E o piata patrata, zona pietonala, pavata cu piatra cubica. In centru e o fantana cu un fel de simbol al orasului, un elefant facut din lava cu un obelisc in spinare.

Fantana in piata domului, CataniaPiata e incadrata de cladiri misto, intr-un colt e o fantana cu statui, cumva suspendata deasupra unui fel de rau subteran. Tot in partea aia e faimoasa piata depeste din Catania. Pe una dintre laturi e catedrala (punctul 2/21), fatada e foarte misto, interiorul e impresionant prin inaltime.
Sunt si unii cu cortul acolo, cred ca e o greva sau ceva pentru ca asista si cativa politisti calmi la spectacol.

Mergem in continuare pe Vittorio Emanuele pana la Palazzo Biscari (3/21). La intrare e un semn care (am tradus eu) spune: “Va rugam nu stationati, cainele latra”. O alta traducere ar putea fi “va rugam nu stationati ca sa nu deranjati cainele”. In orice caz, am stat pana l-am deranjat si a inceput si sa latre. Atunci am inteles de ce era nevoie de ditai semnul. Ne-am carat rusinati nu inainte de a observa ca era 6 EUR intrarea si oricum nu prea aveam chef de o colectie privata de picturi.

Pe niste stradute mici ne raticim putin si intram printr-un gang intr-o piateta incadrata de cladiri. Ne odihnim ca suntem deja rupti de oboseala. Ne face cu ochiul o Gellateria dar nu dam 4 EUR pe 2 cupe. Inghitim in sec si observam teatrul pe care-l cautam. Teatro Massimo Bellini (4/21) e o cladire maro foarte draguta.

Teatrul Massimo Belini, Catania

Iesim din piateta si, pentru ca nu avem semnal GPS pe stradute inguste, ne mai ratacim putin pana la Chiesa din San Francesco Borgia. Intram si e slujba din joia mare cu trei preoti in alb la microfoane.

O biserica din Catania

Basilica della Colegiata, Catania, Sicilia

Sunt multe puncte de interes in zona asta, pare a fi centrul vechi al Cataniei. Trecem pe langa multe chestii interesante, toate ingramadite intr-o zona restransa: teatrul roman (era inchis dar din exterior arata ca un fel de amfiteatru cu arcade pe partea exterioara), Odeon (fix langa teatru), muzeul Emilio Greco (in care nu intram), Terme della Rotonda (o biserica veche si mica plus o cupola) si Sangiuliano, tot o biserica.
Ne place cum arata Basilica della Collegiata, dar doar pe-afara pentru ca suntem prea obositi ca sa mai intram.
Pe acelasi bulevard central ne zgaim la magazine de lux si la multimea pestrita care incepe sa curga din case.

Bulevard Catania

In capatul bulevardului e piata Stesicoro cu ruine, amfiteatru si McDonalds. Alegem Mac-ul pentru ca ne pisam pe noi. Ne luam un Doppio Cheeseburger, o cola si o Mousse de ciocolata, care e un fel de budinca aerata la pahar de plastic.

E deja noapte si ne indreptam spre gara centrala.
Ocolim grupul mare de tigani (sau indieni?) adunati intr-un parc plin de gunoaie si ne asezam pe o banca langa restaurantul Mangia (mananca).
Ne intalnim cu Wes care ne ia cu masina exact inainte sa cadem din picioare de extenuare. Omul e relaxat, prietenos, are un breton funky, e american get-beget si e in armata (el zice “the Navy not the Army”).

Ne duce la cativa km de Catania, in Aci Catena, un orasel mic si cu pante abrupte. Sta intr-un apartament super-misto, 4 camere, ditai terasa in fata, palmieri si vedere la mare. Avem o camera separata, saltea gonflabila, cearsafuri in tipla. In prima noapte ne cam ingheata curu’ pentru ca peste tot e numai gresie si temperatura in casa e de 18 grade. E ora 23:30 si adormim ca pruncii de romani.

A doua zi in Catania – piata de peste

La 5:30 dimineata suntem in oras. Incepem cu un mic dejun in Cafe del Duomo, pentru ca ne respectam. Luam doua “arancine” proaspete si fierbinti si un ceai si bagam totul repede sub nas. Arancina e un fel de saculet din coca, rumenit misto, iar inauntru are orez si in mijloc un sos cu carne rosu-maroniu. E buna si satioasa.

Arancina in Cafel dell Duomo, Catania

Ne miscam repede (trebuie sa ajungi acolo devreme deca vrei sa vezi ceva) catre faimoasa piata de peste. Probabil pentru alti turisti e fascinanta, dar noi vazusem deja Matache si Hala Traian. Oricum, recunosc ca nu am mai vazut crustacee in lazi, scoici pe gheata care scuipa apa, ditai pestii-spada (cam de-un metru), toate felurile de carne transate acolo live, 430 de mixuri cu masline, fructe, legume si o gramada de branzeturi. Fructele si legumele sunt ciudate si exotice. Ne clatim ochii cu specii pe care le identificam cu greu. “Piata” se intinde pe mai multe strazi si impresioneaza in primul rand prin varietate si culori, in al doilea rand prin miros si zgomot.

Piata de peste din Catania

O luam aiurea prin oras si ne ratacim in repetate randuri. Vedem si Chiesa di Santa Maria di Gesu, o biserica ascunsa si foarte simpatica. E langa un mic parc cu cei mai mari ficusi pe care i-am vazut vreodata.

Ficus gigant, partea 1, Catania

Continuam ciclul Eliadean de rataciri si reintoarceri pana la Chiesa di Sant’Agata al Borgo. “S’Agata prega per noi” e o firma luminoasa din neoane. Bagam o raviola con ricotta si un senvis cu mozarella intr-o cafenea de alaturi. Raviola ne provoaca o mica revelatie slash excitatie slash erectie in cazul meu, pentru ca e pur si simplu foarte foarte buna. Ii facem o poza si la signora care vinde ne invita sa facem o poza si la bucatarie. Nu stim de ce pentru italiana noastra si engleza ei sunt doua limbi foarte diferite. Si foarte proaste.

Santa Agata, Catania

Adriana vede si un semn catre gradina botanica unde nu rezista sa nu intre si bine face. 4 EUR un bilet sau 6 EUR doua. Gradina e super tare. 10 mii de feluri de cactusi de pe Marte, mega-ficusi, mult bambus, palmieri la greu. Totul extrem de bine organizat si intretinut. E o oaza complet separata de bulevardele aglomerate si galagioase din jur. Stam vreo ora, ne intindem pe o banca in ciorapi si inspiram/expiram. Pasarele.

Dupa ce atingem Iluminarea in Gradina, plecam reimprospatati, uscati si curati. O taiem printr-un parc unde troneaza Tatal Ficusilor.

Ficusi gigant, partea 2, Catania

Ne cumparam paine, mortadella, branza si vin si mergem acasa. Ne ralaxam si palavragim cu gazda noastra.

Cristi si Adriana

Aboneaza-te!

1. cristisiadriana

o sa comentez eu primul ca sa dau drumul suvoiului de comment-uri

Raspunde
  2. Dana

Voi probabil nu ati vizitat orasul in sezonul cald. Din ceea ce ai aflat/ vazut, exista plaje in Catania sau in imprejurimi? O sa ajung si eu pe acolo la vara si pe langa vizitat as vrea sa ma si relaxez.

• Cristi si Adriana

Noi nu prea am vazut plaje… Chiar imi aduc aminte ca eram putin dezamagiti ca nu reuseam decat foarte greu sa vedem marea… Litoralul e puternic industrializat si deseori nu vezi tarmul din cauza terenurilor private, depozitelor, etc. Uite mai multe despre situatia plajelor, dar cred ca pentru stat la plaja e mai bine sa va departati putin de Catania. Oricum, va sugeram cu caldura un drum pana la Taormina ;)
      Adriana

Raspunde
  3. Dana

Ne-am intors din Catania. Am reusit sa vizitam Taormina, Etna si Siracusa. In legatura cu plajele, ele exista. Fie cu nisip fin in zona aeroportului (noi nu am ajuns acolo) fie sub forma de pontoane din care cobori direct in apa in zona de nord a orasului (unde printr-un mare noroc am fost cazati). Apa era foarte curata si foarte sarata. Mai curata chiar decat cea din Taormina.