Sicilia: Marzamemi și Portopalo, unde se întâlnesc mările

Ni s-a recomandat ca la micul dejun (colazione) sa mancam o granita di mandorla si brioșe, dar am uitat denumirea in italiana si am luat doar briosele… Oricum, ieri ne-au dat si mancare la pachet, asa ca mai bagam de acolo niste bocca vechia si pizza.

Dupa masa suntem obositi asa ca mai adormim putin pana pe la 12:30. Nu stim de ce, dar ne e foame iar. Asa ca terminam toate bunataturile, plus niste grisine. Desi ni se face iar somn, iesim putin la plimbare.

Ne invartim cateva ore prin Pachino. Foarte micutz, foarte linistit. Ne place mult atmosfera, oameni calmi, pisici lenese peste tot. Trecem Pachino pe lista oraselor in care ne-ar placea sa traim. Pentru ca ne e iar un pic foame, ne cumparam mozarella, rosii, cremwursti de pui cu branza, masline negre si, evident, chipsuri cu rosii. Marzamemi și Portopalo nu erau pe listă, pentru că nu aveam un plan clar pentru zona asta a Siciliei. Infulecam si pe la 18:30 plecam spre Marzamemi, un orasel la mare, la vreo 4 km de Pachino.

Marzamemi

Piața din Marzamemi inundată

S-a inserat deja, dar Marzamemi e si el superb. Mareea inghite o parte dintre trotuare, e plin de magazine care vand enorm de multe feluri de preparate din peste, vedem valuri inspumate, multe barci si o mica insulita la cateva sute de metri de tarm.

Insuliță lângă Marzamemi
Marzamemi e un fost sat de pescari, astazi transformat intr-o statiune turistica. Se bazeaza inca pe productia si vanzarea de peste, dar si pe inchirierea de camere pentru turisti. Nu are plaja, lumea vine aici doar pentru priveliste.

Valuri în Marzamemi, Sicilia

Ne notam „Pizza L’ancora”, un local mic unde se prepara extrem de repede o pizza traditionala.
Ne propunem sa ne intorcem maine de dimineata ca sa vedem oraselul pe lumina si plecam acasa.

A treia zi in micul Pachino. Ne trezim de dimineata si la 7:30 iesim pe usa. Vom merge pe picioarele noastre pana la Marzamemi, la 4 km departare de Pachino.

Țărmul înspumat al marii în Marzamemi, Sicilia

Granita di mandorla (un fel de înghețată de migdale) în Marzamemi, SiciliaE un drum plictisitor pana acolo dar merita. Vedem aceleasi locuri ca si ieri, dar de data asta pe zi. Marea e involburata si plaja inexistenta. Ne pierdem putin pe stradute foarte foarte mici si lasam valurile sa ne stropeasca. Cautam pizzeria L’ancora, dar e inchisa… Asa ca intram intr-o cafenea si ne luam in sfarsit mult-râvnita granita de mandorla fara sa stim ce-o sa primim. E o inghetata cu migdale, foarte interesanta. Localul e aproape gol, dar, la o alta masa, un localnic pe la vreo 45 de ani se uita foarte absorbit si plin de interes la un film complet cretin despre un fel de mica sirena. Nimeni nu vorbeste engleza, grazie, bon giorno, bye bye.

Ne luam conserve de ton la borcan dintr-un magazin care vinde doar specialitati din peste. Poti sa le si gusti inainte daca vrei.
Mergem acasa, bagam niste paine cu ton si adormim putin.

Portopalo

Ne trezim buimaci nell pomerigio (adica in the afternoon) si plecam spre Portopalo di Capo Passero. Este coltisorul cel mai sud-estic al Siciliei, unde se intalnesc Marea Mediterana cu Marea Ionica. Drumul ne duce intai intr-o fundatura cu o mica parcare de unde se poate admira privelistea, dar inca nu suntem in locul unde se intalnesc marile efectiv. Apoi ajungem in port. Ni se spune ca e al doilea cel mai mare port al Siciliei. Vedem o epava de corabioara araba pe care au venit emigranti si care a fost sechestrata de politie.

Țărmul marii Mediterane în Portopalo, Sicilia

O navă pe care au venit imigranți arabi, sechestrată în portul din Portopalo, Sicilia

Ajungem la punctul de intalnire al marilor si ramanem tampiti sa vedem valuri venind din doua directii diferite si intalnindu-se in spatiul dintre Sicilia si o insulita mica (Isola Capo Passero). Ne place.

Locul unde se întâlnesc Marea Ionică și Marea Mediterană, Portopalo, Sicilia

Mai tragem cateva poze, ne oprim putin la un castel in paragina (care e de vanzare cu 7 milioane de euro) si ne intoarcem acasa.

Cumparam chestii din supermercato ca sa gatim si aici romaneste. Vom face tocanita cu afumatura si multa ceapa, mamaliga (cu mozarella) si chiftele. Reusim sa ghiftuim 3 italieni si ei ne indoapa cu niste raviolli con ricotta si sos de rosii extrem de bune.
Bem un vin bestial productie proprie din pahare imense. Schimbam impresii si ne aratam reciproc fotografii.

Ne luam antacidul si ne bagam in pat multumiti. Bouna notte. Mâine mergem în frumosul Noto.

Cristi si Adriana

El e freelancer bine înfipt în IT și, în acelasi timp, designer, semi-fotograf și snowboarder începător. Ea e o frumusețe de fată, duce în spate tot greul relației, se ocupă de socializare și rețele sociale, și, în plus, gătește excelent. Împreună fac echipă bună pentru că, relativ de curând, au realizat că mai există lucruri interesante în viață și în afară de carieră, casă, masină, copii și contul din bancă. Acum vor sa vadă lumea.

În Langkawi, Malaezia, pe termen lung, cu chef de mare și soare :)   15 aprilie 2017

Aboneaza-te!

Și noi te anunțăm când ceva (cu adevărat interesant) se întamplă. Fără spam!

1. Foarte tare blogul, multumim ca ne impartasiti experientele voastre.
    In octombrie mergem si noi in Catania, si am vrea sa ajungem si la Portopalo. Am vazut ca voi ati luat un autobuz pana in Pachino, iar de acolo nu imi dau seama cum ati ajuns…Deci, intrebarea e: cum ati ajuns din Pachino in Portopalo? Eventual m-ar interesa si traseul in sens invers, de unde ati luat autobuzul, la ce ora si cat a durat calatoaria. Ideea e ca noi vom sta doar 3 zile in Catania si am vrea sa vedem Etna si Portopalo, evident cu minim de investitie, doar suntem studenti ;)
    Multumesc mult!

1. Impartasim cu placere :)
      Dar nu stiu daca va putem ajuta, pentru ca noi am fost destul de norocosi sa fim dusi cu masina din Pachino pana la Portopalo. Nu e lung drumul, dar nici nu stim cum merg autobuzele pe acolo.
      Cred ca depinde cat timp aveti la dispozitie. Daca stati in Catania, luati in calcul si Taormina, care e foarte interesanta si acordati-i macar jumatate de zi. Noi am mers cu trenul Catania-Taormina (luati-l pe ala ieftin (RV), e mai rapid si mai bun decat ala scump).
      Daca ajungeti in zona Pachino, e foarte interesant si Marzamemi, dar e absolut impresionant si Noto. Noi am fost destul de temerari sa mergem pe jos Pachino-Marzamemi, dar nu e scurt drumul… Iar Pachino-Noto se poate cu autobuzul.