Spania 2011, Benalmadena Pueblo

Pe seara ne pregatim pentru o excursie in Benalmadena Pueblo, unul dintre satele albe andalusiene. Situat undeva pe urcusul unui deal, s-a extins, de-a lungul timpului, pana pe malul marii, regiunea noua purtand numele de Benalmadena Costa. Aici locuiesc spanioli simpli, pensionari straini (in special englezi) si turisti ce inchiriaza pe perioade mai lungi apartamente de vacanta.

Intr-unul dintre aceste apartamente insorite am stat si noi pentru o saptamana. Este minunat sa te trezesti dimineata, sa iesi pe terasa si sa privesti acoperisurile caselor ce coboara in trepte pana in Marea Mediterana, mare care sclipeste ca o oglinda sub razele tangentiale ale unui soare neobosit. Briza racoroasa te imbie la lene si singurul lucru care te aduce la realitate este macaraua din fata (impodobita si ea cu pescarusi lenesi). Se construieste inca mult in zona, spre bucuria pescarusilor care, atunci cand oamenii obisnuiti se trezesc, dormiteaza satui pe bratul macaralelor din zona. Stau atat de linistiti incat noi, fascinati de mare si de privelistea oferita, nici nu i-am vazut. Abia mai tarziu, cand s-a mai racorit si au inceput un concert de rasete si croncaneli, am observat ca suntem urmatiti de un batalion de spioni inaripati. Tot seara, cand conditiile meteo sunt favorabile, poti sa vezi in departare, ca o fasie ingusta, negricioasa, Africa. (Am avut noroc doar in prima seara. Probabil vom mai vedea Africa cand o sa calcam efectiv pe pamantul ei sau pe Google Maps).

Stupa sau templu budist în Benalmadena, Spania

In drum spre Benalmadena Pueblo ne oprim pentru cateva minute la Stupa – templul budist din Benamadena, infiintat sub auspiciile marelui maestru budist Lopön Tsechu Rinpoche din Himalaia. Este o cladire impresionanta, de 33 metri inaltime, la fel cu cele pe care le-am vazut in pozele celor care au calatorit in Tibet. Este o cladire mare cu un acoperis tuguiat, aurit, despre care se spune ca aduna energia pozitiva din univers. In interior, peretii sunt pictati intr-un stil diferit, cum nu am mai vazut pana acum, foarte detaliat si in culori puternice, calde. Picturile spun povesti pe care noi nu le intelegem (inca). Din difuzoare se aude o muzica placuta, un fel de Buddha Bar shamanic, si peste tot domneste o atmosfera linistitoare. Aflam ca suntem in fata celui mai mare templu budist de acest fel (stupa) din vestul Europei si ca a fost construit aici in 2004. Ciudat, nu? Asa ni s-a parut si noua. Eram siguri ca este o cadire mult mai veche, renovata. Insa tot am ramas cu o curiozitate: ce cauta un templu budist pe malul Mediteranei? Privelistea superba poate fi un raspuns. Stupa din Bamalmadena are si ea un mirador, de unde poti vedea o buna parte din Costa del Sol.

Castelul lui Columb, Monumentul Colomares, Benalmadena, Costa del Sol

Ceva mai aproape de Benalmadena Pueblo, ajungem la monumentul Colomares, un castel rosiatic pe numele lui intreg Castillo Monumento Colomares. Cerem in spaniola invatata din telenovele si de la Almodovar: „Dos billetes, por favor”, suntem serviti si intrebati din ce tara suntem. Spunem adevarul si tipul de la poarta ne intinde un pliant in limba romana. Isi cere scuze fata de prietena noastra ca nu are material si in limba ceha. Zambim, realizand ca este pentru prima data cand ni se intampla asa ceva.

Monumentul Colomares este dedicat lui Cristofor Columb (sau Cristobal Colon, pe numele lui spaniol), Isabelei de Castilla si multor altora de care nu am auzit. Castelul, aceasta „fantesie in piatra” (cum zice pliantul in limba romana), a fost construit de Esteban Martin Martin (nu e o greseala, chiar asa il chema pe om) intre 1987 si 1994 si este o „carte de istorie sculptata in piatra”. Castelul este de fapt un ansamblu de mici monumente care simbolizeaza fiecare cate o etapa din viata lui Columb si este o combinatie de stiluri cum numai spaniolii puteau sa faca: bizantin, romantic, arab, gotic si chiar un turn cu influente japoneze, reprezentand visul lui Columb. Am mai vazut casa de Aragon care arata originea lui Columb si casa Castilla si Leon, mai multe fantani si reprezentarile celor trei corabii ale lui Columb: Santa Maria, Pinta si Nina. Apoi plecam mai departe spre destinatia noastra finala, El Pueblo.

Stradă din Benalmadena Pueblo, Andalusia, Spania

Plimbarea prin Benalmadena Pueblo a fost o placere pentru noi. Dupa Malaga, oras intesat de turisti, ne putem in sfarsit bucura de liniste in labirintul strazilor, printre case albe, traditionale. Fiecare geam si poarta sunt impodobite cu flori si, pe alocuri, pe strazi inguste, inchise traficului, poti cu usurinta sa crezi ca te afli pe aleile unei gradini botanice. Trecem prin Plaza de Espana, unde La Nina sta nemiscata in mijlocul unei fantani arteziene si ne indreptam catre Biserica Santo Domingo. Aici asistam fara sa vrem la o slujba de inmormantare. Depasim momentul si ne indreptam privirile catre Gradinile Muro ce incep din spatele bisericii si coboara pana spre Castelul Colomares. Aici, pe terasa cu foisor a cafenelei, are loc o nunta in stil spaniolo-scotian. Nu am cunoscut mirii, am tras doar concluzia aceasta dupa ce am observat cativa purtatori de kilt-uri prin zona.

Ne mai plimbam putin pe strazi si ne indreptam spre casa unde s-a pus la cale o mare petrecere spaniolo-romana, cu gratar romanesc si vin spaniol.

Cristi si Adriana

El e freelancer bine înfipt în IT și, în acelasi timp, designer, semi-fotograf și snowboarder începător. Ea e o frumusețe de fată, duce în spate tot greul relației, se ocupă de socializare și rețele sociale, și, în plus, gătește excelent. Împreună fac echipă bună pentru că, relativ de curând, au realizat că mai există lucruri interesante în viață și în afară de carieră, casă, masină, copii și contul din bancă. Acum vor sa vadă lumea.

În Langkawi, Malaezia, pe termen lung, cu chef de mare și soare :)   15 aprilie 2017

Aboneaza-te!

Și noi te anunțăm când ceva (cu adevărat interesant) se întamplă. Fără spam!